Regulamin jest już z nami!

Chcieliśmy podzielić się z Wami informacją, że zaktualizowany regulamin na 2 edycję Migawki jest już oficjalny!

Możecie go znaleźć tutaj – Regulamin , natomiast kategorie wystawiania prac w tym roku wypisane macie w tym miejscu – Kategorie 

Jest kilka zmian, które będą miały miejsce w tym roku,  które chcemy przetestować i sprawdzić w rzeczywistości. Po krótce postaramy się opisać część zmian:

  • Zmiana w kategoriach prac – na pierwszej edycji nie mieliśmy pojęcia na jaką frekwencję mamy się szykować. Z założenia konkurs miał być bardziej lokalny niż ogólnopolski, jednak bardzo pozytywnie nas zaskoczyliście! Zbierając od Was feedback, większość z Was była zdania, aby powiększyć ilość kategorii. Tak też robimy! Na pierwszej edycji mieliśmy: mały model, duży model, oddział, pojazd/maszyna, natomiast teraz dokładamy dwie dodatkowe: popiersia oraz diorama.

 

  • Grand Prix w Sznytce – podjęliśmy decyzję, że chcemy wprowadzić małe „best of show„, czyli Grand Prix w Sznytce. Jesteśmy zdania, że należy też wyróżnić najlepszą pracę na poziomie Sznytki, a nie tylko Galantym. Mamy nadzieję, że ten pomysł się Wam podoba.

 

  • Rejestracja online – jest to konieczna zmiana. Na pierwszej edycji nie wiedzieliśmy jak to ugryźć i podeszliśmy do sprawy w sposób klasyczny, lecz teraz nie możemy już tego zrobić w ten sam sposób. Przygotowujemy dla Was prostą rejestrację w formie online, aby było łatwiej zarówno dla Was jak i dla nas. Będziemy informować o otwarciu rejestracji, a także jej ram czasowych.

 

  • „Promote team” – tytuł ten to wersja robocza, ale chcemy podjąć rękawicę, aby zawalczyć z wszędzie powtarzającym się problemem, czyli niepewne przypisywanie się do kategorii (nie zależnie od motywu uczestnika). O co chodzi? Chcemy stworzyć 3 osobowy team, wybrany przez nas, w obrębie naszej organizacji, aby przed przekazaniem zgłoszonych prac dla składu sędziowskiego zrobi tzw. first cut’a, w celu wyrównania poziomu w każdej kategorii. Jak miało by to wyglądać? Promote team wybiera prace w obrębie danej kategorii, a następnie dyskutuje (musi to być sprawnie poprowadzone) czy dana praca powinna zostać w kategorii czy przeniesiona zostaje wyżej, do Galantego. Taki promote będzie możliwy tylko ze Sznytki do Galantego, nigdy na odwrót. Na wielu konkursach pojawia się ten sam problem, że mocne prace, które zasługują, aby ewidentnie wylądowały w poziomie Master nie są tam umieszczane z różnych przyczyn, co psuje imersję poziomu Standard. To będzie duża rewolucja, która mamy nadzieję się sprawdzi, ale dopóki nie sprawdzimy tego systemu nie będziemy mogli potwierdzić słuszności naszych założeń. Ten mechanizm na pewno będziemy szerzej opisywać w kolejnych wpisach/filmach, aby każdy to zrozumiał i jaka jest idea tego pomysłu.

 

  • Limit zgłoszeń – zredukowaliśmy limit zgłoszeń z 3 prac na kategorie do 2. Z racji iż wprowadzamy dodatkowe kategorie, będziemy odchodzić od oceny za całokształt (display), więc nie ma potrzeby wystawiania dużej ilości prac do jednej z kategorii, ponieważ i tak sędziowie będą musieli wybrać jedną z nich.

 

  • Skład sędziowski – kolejna rewolucja, którą planujemy to podejście do składów sędziowskich. O to kto w nich zasiądzie dowiecie się w późniejszym czasie. Natomiast zmiana dotyczy ilości sędziów. Zaproszonych w tym roku zostało 4 sędziów, gdzie w zeszłym roku mieliśmy ich 3. Dodatkowo te 4 osoby połączymy w pary co da nam dwa składy sędziowskie. Z racji, iż Migawka to jednodniowa impreza, a my przygotowujemy się na większą frekwencję (20-30% względem pierwszej edycji) chcemy przyspieszyć proces sędziowania możliwie w jak największym stopniu. Mamy nadzieję, że to się sprawdzi i pomoże nam to w realizacji Migawki.

 

  • Opłata rejestracyjna – tutaj też nastąpi zmiana względem pierwszej edycji Migawki. Zwiększamy opłatę rejestracyjną do 30zł za uczestnika (standardowo Juniorzy nie uiszczają opłaty uczestnictwa).

To są główne zmiany, które chcemy wprowadzić na tej edycji Migawki. Chcieliśmy jak najbardziej opisać dlaczego wprowadzamy takie, a nie inne rozwiązania i mamy nadzieję, że rozumiecie nasz punkt widzenia. Chcemy byście byli jak najbardziej poinformowani o tym czego możecie się spodziewać na drugiej edycji Migawki.

W razie pytań zapraszam do komentowania bądź pisania na maila

Do usłyszenia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *